fredag 22 februari 2013

I ANDRA HAND

Jag försöker hitta mer och mer material till mina broderier och andra kreativa projekt på loppisar och second hand. Senast upptäckte jag att en andrahandsaffär här i stan både har ett stort utbud och bra pris på knappar, som ju är så fint att lägga in i grannlåtsbroderier. Men ibland köper jag även färdiga broderier, av en eller annan anledning.


Den här handduken var av sån där gammal, riktigt tättvävd bomull. Jag gillar också det väldigt ambitiösa applikationsbroderiet.


Till det här projektet ville jag lägga in en massa broderier i ett lapptäcke och den här gamla duken med korsstygnsrosor var perfekt att blanda upp med mina egna broderier.


De här näsdukarna kunde jag inte låta bli att köpa - de var så fantastiskt fint vikta! Och broderierna, i all sin enkelhet, väldigt tjusiga.


Ännu en näsduk, med små söta prickar i varje hörn.


Titta på de här detaljerna! Fantastiska, pyttesmå hålsömmar.


Sist en påbörjad tavla som låg i botten på en påse med stuvar från svärmor. Jag älskar både mönsterteckningen och det halvfärdiga broderiet. Nästan så att jag vill låta det vara som det är.

I buy a lot of material, like yarn, buttons and fabrics, second hand. Sometimes I also buy finished (or half-finished) embroideries. Here are some of my latest finds.

5 kommentarer:

Corina sa...

Great finds!

Tyg och otyg sa...

Wow, näsduken! Tänk vilken möda nedlagd på något som man ska snyta sig i!
Själv har jag den senaste tiden köpt på mig en massa korsstygnstavlor, du vet av typen rosor mot enfärgad bakgrund eller älgar vid sjö. :) I mitt huvud ska de tillsammans bli ett fint projekt, men det har bara kommit till tankestadiet ännu.

ylva sa...

åhh vad mycket fint !

Tant Emma sa...

Vilka fynd!

Ingmarie sa...

Här var de då en massa fin brodderi ...Så hmla vackert det är .
Roligt med de brodderade dukarna .
Ibland blir jag sugen att prova på , ja just för det är så vackert .
Ha det bäst ....