torsdag 4 oktober 2012

FÄRDIG



För ett litet tag sen blev Fingerfärdabroderiet färdigt. Förutom färgskalan och garnet tycker jag att det är en riktigt fin kudde! När den är färdigmonterad och uppe på hyllorna hos Svensk Hemslöjd kommer den nog vara ännu finare.





I finished this pillow-to-be from Fingerfärda about a week ago. Sadly it will not stay with me, but it'll be a sample of the embroidery kit that can be bought at Svensk Hemslöjd. I really like the design although I would've used slightly brighter colours myself.

13 kommentarer:

ARGA STICKAREN sa...

Jag måste verkligen lära mig brodera! Superfint

Anna W sa...

snygg!!!

Hanna sa...

Kudden är otroligt vacker. Jag blir så imponerad också av allt arbete och tid och nöje den utstrålar.

Malin sa...

Den är så vacker och jag klickar mig fram och tillbaka på bilderna.
Underbara färger och ypperligt broderi. en njutning att skåda.
Malin

Emileitha/Tarja sa...

Helt enkelt UNDERBAR..

KKvinneblogger sa...

Nydelig!
For et fantastisk håndarbeide :)
Minner om broderier i både norske og svenske folkedrakter.

Fanny sa...

Superfint! Har inte själv givit mig in på yllebroderi och har väl inte funnit det så värst tilltalande heller... förrns nu, för det här var verkligen vackert!

Karin på Ösäter sa...

Ett fantastiskt vackert handarbete!

Karin på Ösäter

Eva sa...

Fingerfärda har så härliga saker! Och så är ju du så otroligt duktig på att brodera snyggt!

Futu sa...

Himmel va tjusigt!

a Vintage Concept sa...

Oj vad vacker! Grattis till ett fint arbete!

Corina sa...

Wow, I love this embroidery - gorgeous!

Pauline sa...

What a beautiful technique! I love your craft(wo)manship!