måndag 4 juni 2012

ALLT PÅ EN GÅNG

Det är svårt det där med att göra klart en sak innan man börjar på nästa. Här är några av de saker jag jobbar på samtidigt, mer eller mindre aktivt:


Den här ska få en dragkedja. Måste köpa dragkedja först. Tyget är från IKEA, gillar verkligen de röda bären.


De små virkade rundlarna ska bli en slags hårprydnader eller minihattar. Dekorationerna ska limmas fast, inlånad limpistol finnes, ska bara... ja, ta tag i det. Örhängena hamnade i högen eftersom jag först tänkte slänga dem pga missfärgning, men sen tänkte jag: varför inte virka in dem och dölja det? Ungefär som de här, fast heltäckande:



Sen har vi en hög med stickade julkulor som ska ångas, stoppas och sys ihop. Nån gång. Kudden ska också bara sys ihop. Hittade två bitar vävda ylletyger när jag rensade nyligen som fick bli en liten kudde.


Apropå rensa så borde jag fixa iordning den här stora arvebyrån som kom hem nyligen. Jag ska ha den att ha garn och tyg i, men den borde kanske målas först och få lite finare förvaringskärl än plastpåsar (även om de är bra mot ohyran). Ååh... jätteprojekt. Orkar inte.


I soffhörnan ligger en tredjedels mormorsrutepläd. Den syr jag på lite då och då, alla rutorna är klara och så. Dessutom tror jag inte att man kan göra en mormorsrutepläd i ett svep och behålla förståndet.
I soffan ligger också fler stickprojekt, bl a en julkula till. Det får nog bli den sista på ett tag.


Och sen har vi ångesthörnan, lite inklämd bakom soffan. Där finns bl a en halvfärdig mönsterstickad kofta som fastnat i ett kritiskt skede. Jag ska ta tag i den på semestern! Bara den blir klar till höstkylan så är jag nöjd.
Sykorgen är förresten min mormors, fast den var inte riktigt lika klatschigt målad när hon hade den, om man säger så.


Sist men inte minst ska några till sånna här bli klara:


I have way too many projects going on at the same time... but with some of them, especially the really big ones, you need to take a break now and then and make something else, right?

8 kommentarer:

Iréne JB sa...

Så kul att du delar med dej av alla påbörjade projekt som ligger "överallt". Känner igen det så väl. Har väl sådär en 7-8 stickprojekt som är i stadierna nästan klart till just påbörjad. För att inte tala om alla broderlappar som finns. Sedan har jag ju hela huvudet fullt med ännu fler idéer.
Precis som det ska vara alltså!

Emileitha/Tarja sa...

Så skönt att höra att det är fler som har flera projekt på gång samtidigt. Har råkat ut för flera personer som gör en sak i taget färdigt o sen börjar nästa..de tittar på mig som jag vore från en annan planet.. Jag bara undrar ..hur funkar man då ? Väntar redan på din nya bok..

Pysselfarmor sa...

Oj oj det var många fina grejer på gång!

tycker att jag känner igen mig
:-)

Erik & Vilda sa...

Oj oj oj oj... Roligt men stressigt, vet hur det känns TMI-syndromet (too many ideas)

Karin sa...

Haha, ja jag tänkte att många skulle kunna känna igen sig i det!
Men nu ikväll har jag gjort klart två saker iaf, så det kanske hjälper att skriva om det då och då?

Unknown sa...

Vad skönt att veta att man inte är ensam. Å så fick man en diagnos på köpet. TMI. underbart!

Knitarina sa...

Ojoj, vad jag känner igen mig! Tricket är väl att inte låta allt det där påbörjade kännas som måsten, utan inse man har olika handarbeten för olika tillfällen. Och en del grejer måste få ligga till sig lite innan man är redo att ta beslut om fortsättningen.
Och en del måste man bara få börja på för att de verkar så roliga.
Så det så!

Petra sa...

alla dessa projekt som ligger på hög och hånler åt en... Men vad skönt när(eller om de någonsin) de äntligen blir klara!