onsdag 14 mars 2012


BILDER FRÅN NÄÄS

Sent omsider! På tåget dit broderades det till det här


Där man äter lunchen på Nääs säljer de också konsthantverk och har ett litet galleri. Det var en fin utställning där.




Den här gången sov jag över där ute (rekommenderas!) vilket gjorde att det fanns tid att utforska miljön närmare. Det var mycket träd vid vatten och rolig mossa.



I mitt rum hängde metallslöjdskurs no 1.



I salongen fanns en mycket fin skrivmaskin och på morgonen stod en frukostkorg utanför dörren. Att börja dagen med frukost på sängen är inte dumt. Smular lite bara.


Så till det viktigaste: kursen! Det var fem entusiastiska deltagare som kastade sig över materialen och satte igång.





Jag blir alltid lika glatt överraskad över hur mycket folk hinner med på bara två dar. Vissa testar lite av allt och andra drar igång större projekt. Det syddes på koftor, datorfodral, handdukar med mera.




Jag sydde mest på den här.


En annan rolig sak med kurser är alla fina fodral, nåldynor, påsar och annan förvaring deltagarna har till sina sybehör. Den lila nåldynan såg ut som ett litet djur!



Ett blivande fodral och ett från Sydamerika.


Enkelt men så stiligt!


Some pics from my workshop at Nääs. I stayed over this time and got a breakfast basket delivered to my door, very nice. And people have such nice things to keep their sewing kits and threads in.

5 kommentarer:

ylva sa...

Amen ååhhh! säger jag bara, verkar vara helt underbartatt bara få ägna sig en hel helg!

Kerstin sa...

Oh vad fint. Allt. Bilder, miljö, textil m.m

Anna sa...

Wow vad härligt, håller med om att det är kul att spana in andra konsthantverkares förvaring, hoppas du håller fler kurser på nääs så jag kan ta mig i kragen och komma dit!

Mollys Hus sa...

Ser jätte härligt ut! Man kanske skulle gå en kurs någon gång :) Lägger en länk till din sida :)

Unknown sa...

Du lyckas fånga den trolska miljön på Nääs i dina fina bilder. Det är verkligen en helt unik miljö. Tänk att få vara där och gå på kurs och brodera tillsammans med andra engagerade människor.