onsdag 7 december 2011

HALLANDSDUKEN


Jag köpte den här duken i våras, på Old Touch. Den är helt fantastisk den butiken. Det är som att vara på ett museum, alternativt hemma hos en tant som är för gammal för att rensa ut saker, fast allt är till salu. Jag har gjort några riktigt bra fynd där, tyvärr har jag sällan vägarna förbi Odenplan. Eller, det kanske är lika bra när jag tänker efter.
Den här duken hade iaf en urtvättad och ganska ful frans, så den hamnade i en hög med fixa-vid-ett-senare-tillfälle-saker. Nu kom det senare tillfället, så nu kan duken användas.


Jag älskar när man hittar gamla grejer som inte är perfekta. Den här brodösen har inte varit så petig med avstånden mellan trådarna i botten och hon (eller han?) har inte brytt sig om att täcka de röda kronbladen så noga (eller så har det slitits i tvätten, men det ser liksom inte trasigt ut). Och ändå är det så fint! Charmigt, lite spretigt men efter bästa förmåga.
Dessutom passade mönstret in perfekt på mitt lilla soffbord.


I bought this vintage tablecloth with Halland stitch a while back, at Old Touch. It had a horrible fringe around the edges, and now I finally got around to removing it. I really like how it's not perfect, but still very beautiful. Something to think about, that is.

1 kommentar:

Lena Andersson sa...

Du har så trevlig blogg, och gör så fantastiska saker. Har följt dej ganska länge. mvh Lena