torsdag 10 mars 2011

KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET


Jag var på garderobsrensning i helgen hemma hos S och kom hem med två papperskassar fulla. Likt en skata plockade jag upp den här, fingrade på den, lade tillbaka den, för den var ju inte riktigt min stil... och så slutade det med att den fick följa med hem ändå.

För kläder kan ju också vara konst. Den kan få hänga på stegen och bara vara fin. Och även om den kom från nån stor kedja så är det onekligen ett hantverk att sitta och sy fast alla pärlorna, som någon har gjort. Förmodligen till alldeles för låg lön.




Sen vände jag den bakochfram och stoppade in den i en kjol, och då passade den ganska bra ändå.


Att klänningar kan vara konst visar hon som driver finfina bloggen Clever Nettle. Hon gjorde ett samarbete med Mod Cloth efter att de sett hennes söta illustrationer. Jag gillar särskilt den svarta. Den ser ut att vara tecknad på 30-talet eller så.

2 kommentarer:

Eva sa...

Har kvinnors arbete någonsin betalt sig? I alla fall när det kommer till att göra världen lite vackrare... Tycker att du gjorde heelt rätt som "räddade" den!

Charlotte sa...

Visst kan kläder vara konst!
Har massor som är köpta för nån detalj eller för att dom är broderade och vackra. Oftast blir det KONSTigt på min kropp! Men fasligt grannt för ögat!