söndag 6 juni 2010

FÅGLARNA

Som ni sett tidigare gillar jag fåglar.





De kanske finaste sorterna gör Rob Ryan i sina fantastiska pappersklipp.

Jag gillar den här mattan också, av Thomas Paul




Det ornitologiska intresset har satt sina spår hemma hos mig...






Den lilla fågeln från Raja inspirerade till den här tygkassen. På baksidan tryckte jag texten till Kate Nash's låt Birds.




Lite lustigt är det att upptäcka att jag tydligen alltid gillat fåglar, även om faiblessen blommat ut det senaste året. Det här broderiet har min mamma gjort efter en teckning av en fredsduva jag gjorde som liten.



Fem år gammal.

3 kommentarer:

Sara i Hagen sa...

Vilken häftig fredsduva, jag håller på att brodera en prinsessa som jag ritade när jag var fem år. Förresten din broderibok verkar helt underbar, när kommer den kunna köpas? :)

Karin sa...

Tack! :) Boken ska komma ut i november är det tänkt. Det kommer vara mycket inspiration från gamla landskapssömmar, men tänkt att man kan göra om dem på eget sätt. Jag kommer nog lägga upp lite fler projekt från den här på bloggen framöver.
Lycka till med folkhögskolan (vilken är det?) och pysslandet! Himla fina grejer du gjort hittills :)

Sara i Hagen sa...

Tack så mycket, jag ska läsa vid Vadstena folkhögskola, en ettårig textillinje. Tror det kommer passa mig perfekt :)